آنفولانزا بیماری شایع ویروسی در فصل بهار

  • دسته: Uncategorised
  • منتشر شده در دوشنبه, 25 مرداد 1395 06:22
  • نوشته شده توسط تقدیس
  • بازدید: 4323

 

آنفولانزا :

آرام آرام فصل سرما و شیوع آنفلوآنزا فرارسیده است، دراین فصل و به خصوص در شرایطی نظیر امسال که آلودگی هوا در وضعیت نامطلوبی است، آمار شیوع بیماری‌های فصلی مانند آنفلوآنزا، همچنین انواع بیماری‌هایریوی و تنفسی چندین برابر اعلام شده است.

 

آنفولانزا :

 

آرام آرام فصل سرما و شیوع آنفلوآنزا فرارسیده است، دراین فصل و به خصوص در شرایطی نظیر امسال که آلودگی هوا در وضعیت نامطلوبی است، آمار شیوع بیماری‌های فصلی مانند آنفلوآنزا، همچنین انواع بیماری‌هایریوی و تنفسی چندین برابر اعلام شده است.

 

آنفولانزا نوعی سرماخوردگی شدید است که توسط ویروس های بیماری زا ایجاد می شود. ویروس آنفولانزا معمولا در طول زمان دچار تغییر وو تحولات فراوانی می شود و شاید یکی از دلایل عدم کنترل کامل آن، همین تغییراتی باشد که در ویروس ایجادکننده بیماری بوجود می آید.

 

علائم و دلایل آنفولانزا :

آنفولانزا با تب، سرفه ، احساس سردی همراه با لرز، کوفتگی و درد بدن، سردرد و خستگی همراه است.این نشانه ها به طور معمول 3 تا 4 روز ادامه دارند و پس از آن ممکن است بیمار برای یک هفته یا بیشتر،سرفه های خشک، آبریزش بینی و گلو درد داشته باشد. دوره کمون (شکل گیری) یعنی زمانی که فرد در معرض ویروس آنفولانزا قرار می گیرد تازمانی که نشانه های بیماری را بروز می دهد، 1 تا 4 روز است.

عفونت با ویروس ها در اثر تماس مستقیم یا غیر مستقیم ( مثلا استفاده از وسایلی مانند لیوان و قاشق و ...)گسترش می یابد.همچنین استرس، خستگی شدید، تغذیه ی نامناسب، وجود بیماری که موجب کاهش مقاومت بدن شده باشد، بیماری های مزمن به خصوص بیماری قلبی یا ریوی، بارداری( سه ماه سوم)، هوای آلوده، سرکوب ایمنی  ناشی از دارو یا بیماری و حضور در مکان های شلوغ به هنگام بروز بیماری از عوامل موثر در ابتلا به آنفولانزا هستند. در ادامه به روش های درمان و پیشگیری این بیماری با گیاهان دارویی می پردازیم:

 

دمنوش آویش ، ضد عفونی کننده قوی :

فنول موجود در آویشن، این گیاه را به یک ماده ضد عفونی کننده ی طبیعی تبدیل کرده که با بیماری های مجاری تنفسی مقابله می کند، حکمای طب سنتی بر این عقیده اند که نوشیدن روزانه دمنوش آویشن بسیار تاثیر گذار است.

 

تقویت ایمنی بدن با دمنوش بابونه :

گیاه بابونه سیستم ایمنی بدن را بشدت تقویت می‌کند، بر همین اساس مصرف این دمنوش در بهبود وضعیت بیماری آنفولانزا و سرماخوردگی بسیار موثر است‌.

 

دفع سموم با بومادران :

چای یا دمنوش بومادران برای کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا مفید است. این نوشیدنی را داغ میل کنید چرا که تعرق را زیاد کرده و موجب خنک شدن بدن می شود افزایش تعرق باعث کاهش تب و منجر به پاکسازی مواد بیماری زا و زائد از بدن می شود.

 

خواص معجزه آسای دمنوش و چای نعناء :

نعناء یک داروی موثر برای درمان آنفولانزا، تب و عفونت های معده است. نوشیدنی داغ موجب تشدید تعرق در هنگام تب می شود. پس از نوشیدن این دمنوش بلافاصله به رحتخواب رفته و خود را گرم کنید تا در اثر تعریق زیاد، تب شما کاهش پیدا کند.

 

دمنوش زنجبیل ضد ویروس :

چای زنجبیل یک ترکیب ضد ویروس و میکروب کش است که برای درمان اختلال و آشفتگی معده به کار می رود.زنجبیل گردش خون در سطح پوست را تحریک کرده موجب افزایش تعریق شده و حالت تهوع را از بین می برد.

 

با اسطوخودوس التهاب را از بین ببرید :

بخور دادن باعث انبساط رگ های خونی و افزایش سرعت جریان خون می شود و به این ترتیب سرعت عکس العمل سیستم ایمنی بدن را بالا می برد.پس اگر دچار آنفولانزا شدید با بخور اسطوخودوس نفس کشید زیرا خواص ضدعفونی کنندگی و ضد التهابی دارد که ترشحات بینی را بهبود می دهد.

 

خاصیت روغن کرچک در درمان آنفولانزا:

روغن کرچک اگر به شکل موضعی مصرف و روی قفسه سینه مالیده شود، به باز شدن مجاری هوایی و بهبود گردش خون در ریه ها کمک می کند.

 

( نکته :برای کسب اطلاعات بیشتر از گیاهان دارویی می توانید به بخش مقالات سایت مراجعه و برای تهیه و خرید محصولات دمنوش و روغن های گیاهی به نمایدگی های فروش شرکت گیاه تقدیس مراجعه فرمایید.)