ادویه های ضروری

  • دسته: Uncategorised
  • منتشر شده در دوشنبه, 25 مرداد 1395 06:28
  • نوشته شده توسط تقدیس
  • بازدید: 4300

 

ادویه های ضروری

 

ادویه های ضروری

ادویه ها تنها یک چاشنی غذایی نیستن تا طعم و عطر را به غذای ما بیفزایند بلکه ادویه ها با میزان مصرف مشخص می توانند داروهای موثری در درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری ها باشند.

 

زردچوبه 

به نقل از msn، زردچوبه پادشاه همه ادویه‌ها است و خاصیت ضد التهابی، ضد ویروسی، ضد باکتریایی، ضد سرطان، و ضد قارچ دارد.

 

فلفل قرمز

ادویه ی دیگر فلفل بوده که حاوی کپسایسین است و بسیار مفید برای دستگاه گوارش و مشکلات گردش خون محسوب می‌شود. تحقیقات نشان داده است که کپساسین به عنوان فعال ترین عنصر موجود در فلفل ، سبب کاهش میزان کلسترول خون و کاهش شدت سیگنال های درد در بدن می شود. این ماده همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی (که سلول های شما را از آسیب های رادیکالهای آزاد محافظت می کند) و ضد باکتریایی نیز دارد.
 
 
 
زنجفیل _ زنجبیل ginger
زنجبیل به مبارزه با التهاب و درد عضلات می‌رود و درمان خستگی است. ضمن این که باکتری‌های مفید روده را حفظ می‌کند و کمک بزرگی است برای هضم غذا. به عقیده‌ی محققان افرادی که از آرتروز یا پولی آرتریت روماتوئید رنج می‌برند و روزانه پودر زنجبیل میل می‌کنند درد و تورم کمتری در مفاصل خود احساس می‌کنند. توصیه می‌کنیم مقداری پودر زنجبیل به شیر یا چای خود اضافه کنید.
 
 
 
دارچین
دارچین یکی از چاشنی‌های قدیمی و معروف است که به دلیل طعم و عطر مطبوعش، در غذاهای ما ایرانی‌ها نیز بسیار استفاده می‌شود . این ماده غذایی سرشار از مواد معدنی مورد نیاز بدن از جمله منگنز، آهن و کلسیم و همچنین فیبر می‌باشد.دارچین قند خون را کاهش می‌دهد و حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که می‌تواند آسیب‌های سلولی ناشی از بیماری‌های مزمن را کاهش دهد.
 
 
رزماری

رزمارینیز حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و فلاونوئیدهای موجود در آن مانع رشد سلول‌های سرطانی می‌شود.