روغن رازیانه

روغن پیاز عنصل

 

روغن پیاز عنصل :  Scilla Martitimal Oil

گیاهی است از خانواده ( لیلاسه ) پیاز این گیاه مصرف دارویی دارد که به پیاز دشتی نیز معروف است . که بعد از برداشت تمیز و با تیغ به قطعات نازک بریده و خشک می کنند که معمولا روغن آن از پیاز تازه گرفته می شود.

 

مواد موثره :

سیلی پیکرین ، سیلی توکسن ، سیلارن ، سیلی روزید استرول ، کولین.

 

خواص دارویی :

از نظر طب سنتی خیلی گرم و خشک است اما روغن چون با حرارت گرفته می شود معتدل می باشد . برای تسکین درد سرهای سرد، درد گوش و دردهای سیاتیک مفید می باشد . به خصوص برای ریزش شدید موی سر بسیار نافع است.

 

دستور مصرف :

اگر به عنوان تسکین دهنده می خواهید استفاده کنید محل درد را با روغن به خوبی ماساژ دهید وچند ساعتی را روی آن را ببندید . برای ریزش مو 7 – 8 ساعت قبل از استحمام به پیاز موی سر مالیده و ماساژ دهید ( حدود 10 دقیقه )سپس به حمام رفته و با شامپو ملایم شستشو دهید و سپس از پودر سر شوی با توجه به جنس مو استفاده کنید.

 

عوارض جانبی :

تا کنون هیچگونه عوارضی از مصرف این روغن گزارش نشده است.

 

 بسته بندی در شیشه های 18 سی سی

روغن سیر

 

روغن سیر :  Allium Sativum

در کتب سنتی با نام ( اسقوردیون و ثوم الحیه ) نیز آورده شده است . گیاهی است پایا و قسمت زیرزمینی اش متورم که ریشکها از آن بیرون آمده و این تورم همان سیر است . که معمولا مصرف می شود . دو نوع سیر سفید و صورتی وجود دارد.

 

مواد موثره :

1-06/0% اسانس می باشد که شامل آلیل پروپیل دی سولفید و دی آلیل دی سولفید و دو ترکیب گوگردی دیگر می باشد و سیر دارای آلیسین ، آلیساتین یک و آلیساتین دو می باشد.

 

خواص دارویی :

از نظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی خیلی گرم و خشک است . در سیر روغن به نام آلیسین وجود دارد که خاصیت آنتی باکتریال قوی دارد . روغن سیر برای از بین بردن آثار نیش حشرات و سابر دردهای مفصلی و محلی که آب آورده بسیار مفید است و برای ریزش و رویانیدن موهای جدید استفاده می شود.

 

دستور مصرف :

برای تسکین درد در محلی که متورم و دردناک است روغن را ریخته و به صورت دورانی ماساژ دهید و بعد با پارچه ای روی آنرا ببندید . برای از بین بردن آثار نیش حشرات محل گزش را با چند قطره روغن سیر بپوشانید.

 

عوارض جانبی :

تا کنون هیچگونه عوارضی از مصرف این روغن گزارش نشده است.

 

 

بسته بندی در شیشه های 18 سی سی